توپ تفکیک وزارت راه وشهرسازی در زمین آقای رئیس‌جمهور-راهبرد معاصر
پیکر شهید نیلفروشان وارد کشور شد دیدار قالیباف با همتای ترکیه‌ای خود و تاکید بر وحدت کشور‌های اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی در دیدار امروز پزشکیان با رهبر انقلاب چه گذشت؟ + فیلم ماجرای جلسه سید حسن خمینی با اتباع افغانستانی چه بود؟ قالیباف: من از میانه خرابه‌های بیروت آمدم و صدای مردم مظلوم لبنان هستم + فیلم دیدار رئیس جمهور با معاون نخست‌وزیر آذربایجان | پزشکیان: باز شدن پای دیگران به منطقه صلاح نیست| شاهین مصطفی: ما نسبت به هیچ کشوری ادعای ارضی نداریم عضو کمیسیون عمران مجلس: وزیر راه و شهرسازی مخالفتی با تفکیک این وزارتخانه ندارد گفتگوی پزشکیان و مکرون در خصوص آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل پزشکیان: ابایی از کارگری برای مناطق محروم نداریم فرمانده هوافضای سپاه: هرگونه خطا را باضربه پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشور‌های آسیایی: ایران از هر توافق در لبنان حمایت می‌کند ادعای ترور یک فرمانده ارشد موشکی سپاه در لبنان | سینا شاهمیری کیست؟ قالیباف در گفتگو با المیادین: سردار قاآنی سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند دستور رییس جمهور برای تامین مسکن خانواده‌های جانباختگان معدن طبس اعترافات تکان‌دهنده عضو جیش الظلم به ناامن‌سازی محور مواصلاتی چابهار

توپ تفکیک وزارت راه وشهرسازی در زمین آقای رئیس‌جمهور

درحالی عضو کمیسیون عمران مجلس گفته، وزیر راه مخالفتی با تفکیک وزارت راه و شهرسازی ندارد که توپ این تفکیک امروز در زمین رئیس‌جمهوری است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۲۶۰۲۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، اوایل ماه جاری رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که تفکیک وزارت راه  وشهرسازی هیچ بار مالی ندارد، گفته بود: با شروع فعالیت مجلس و قبل از این‌که وزرا به مجلس معرفی شوند، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مطرح کردیم.

 

محمدرضا رضایی کوچی افزود: این طرح آماده بود که در مجلس اعلام وصول شود، اما یک روز قبل از این کار، رئیس‌جمهور با رئیس مجلس گفت‌وگویی داشت و درخواست کرد با توجه به شروع‌به‌کار دولت برای تفکیک وزارت راه  و شهرسازی، مهلت داده شود.

 

وی ادامه داد: شاید درخواست مذکور با این نگاه بوده است که تفکیک وزارتخانه باعث توقف کارهای عمرانی می‌شود و رکود را در کار وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌کند، به همین دلیل نیز توسط رئیس مجلس به‌احترام رئیس‌جمهور و برای این‌که نشان دهد تعامل بین دولت و مجلس وجود دارد، اعلام وصول طرح تفکیک وزارت راه به تعویق افتاد و اعلام وصول نشد.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در اختیار هیئت رئیسه مجلس است، گفت: بعد از این‌که رئیس مجلس با رئیس‌جمهور توافق کرد و رئیس‌جمهور توجیه شود که این کار به‌نفع مسکن و حمل‌ونقل است،‌ طرح تفکیک اعلام وصول می‌شود.

 

رضایی با تأکید بر این‌که طرح تفکیک هیچ بار مالی ندارد، توضیح داد: بنا نیست هیچ نیروی انسانی و ساخت‌وساز جدیدی ایجاد شود، با همین امکانات موجود ـ در وزارت راه و شهرسازی ـ تفکیک انجام می‌شود.

 

وی با بیان این‌که وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در هم ادغام نشده‌اند، بلکه الحاق شده‌اند، اضافه کرد: با کمترین هزینه و صرف زمان می‌توانیم مأموریت‌های حمل‌ونقل و مسکن را از هم جدا کنیم تا یک شرایط پایداری در این دو حوزه برای کشور به‌وجود بیاید.

 

وی با ابراز به این‌که حمل‌ونقل و مسکن حوزه‌های سنگینی هستند، خاطرنشان کرد: خانم وزیر، واقعاً وزیر پرتلاشی است و زحمت زیادی می‌کشد.،اما وزارت راه، وزارتخانه سنگینی است و اعتبارات آن جوابگوی همه مأموریت‌ها نیست. طبیعی است وزیر با صرف وقت و کمک بیشتر دولت و تمرکز به‌روی موضوعات خاص می‌تواند حتماً در انجام مأموریت‌ها بسیار مؤثر باشد.

 

خانم صادق مخالفتی با تفکیک ندارد

در جدیدترین اظهارنظر عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌که خانم وزیر مخالفتی با تفکیک وزرات راه و شهرسازی ندارد، گفت: وی تفکیک را به نظر رئیس جمهور موکول کرد.

 

صدیف بدری افزود:‌ با توجه به ساختار اداری کشور شخص وزیر و مسئول عالی آن دستگاه باید همه کارها را خودش پیگیری کند. وسعت کاری وزارت راه  وشهرسازی خیلی بالاست و شخص وزیر واقعاً نمی‌تواند به امور برسد، نظر اکثر اعضای کمیسیون عمران تفکیک وزارت راه و شهرسازی است.

 

وی افزود: چون ابتدای دولت چهاردهم بود، رئیس‌جمهوری گفت تفکیک بماند تا پس از کارشناسی دقیق، نظر دولت اخذ شود. اگر دولت موافق تفکیک باشد این موضوع راحت‌تر اجرا می‌شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خانم وزیر در روز رای اعتماد، به‌صورت ضمنی و کلی مخالفتی با تفکیک نداشت. وی تفکیک را به نظر رئیس جمهور موکول کرد.

 

به گزارش تسنیم، به اعتقاد کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی تفکیک وزارت راه وشهرسازی مزیت‌های متعددی از جمله مدیریت تخصصی در حوزه مسکن و حمل‌ونقل، شناسایی نیازهای مردم و ارتقای سطح خدمات‌دهی، افزایش بهره‌وری، افزایش شفافیت در وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی و... به‌دنبال دارد.

 

آنچه مشخص است تفکیک وزارت راه و شهرسازی می‌تواند ماموریت‌های بخش حمل‌ونقل و مسکن را به ریل اصلی بازگرداند. توپ این تفکیک الان در زمین رئیس‌جمهوری است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده